לייעוץ צרו קשר
Polygraph

יפוי כח מתמשך

מערכת החוק והמשפט בישראל רואה חשיבות בזכותו של האדם לקבלת החלטות בענייניו באופן חופשי ואף צופה לטווח הרחוק, למקרים בהם עשוי אדם לאבד את צלילות דעתו ו/או יכולתו לקבלת החלטות שקולות. לשם כך, מעמידה המדינה זכות וכלים לכל אדם על מנת להקדים תרופה למכה, למנות אדם אחר כגון עורך דין ייפוי כח מתמשך שיבחר לרצונו לטיפול בענייניו.

עורך דין יפוי כח מתמשך – מהו יפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר נערך באמצעות עורך דין מוסמך לעריכת יפוי כח מתמשך ונחתם על ידי הלקוח במצב של מודעות וצלילות דעת.

משמעותו של יפוי כח מתמשך הינו לאפשר לאדם למנות אדם נאמן, לתפקיד אשר מעניק לו סמכות לקבלת החלטות עבור הממנה בנושאים שונים למקרה ויאבד את יכולותיו הפיזיות ו/או הקוגניטיביות לעשות זאת בעצמו.

עריכת יפוי כח מתמשך נועדה להבטיח את ההגנה על האינטרסים האישיים, רפואיים, כלכליים ולקידום העניינים בהתאם לרצונו של מעניק הסמכות, בזמן שאינו יוכל לעשות זאת ובמטרה שלא להיות תלוי בקבלת החלטות שרירותית על ידי בני משפחה או אפוטרופוס ממונה מטעם המדינה.

מתי מומלץ לערוך יפוי כוח מתמשך?

שכירת עורך דין יפוי כח מתמשך מומלצת במצבים שונים, כי היא מעניקה הגנה משפטית חשובה ושקט נפשי ליחידים ולבעלי משפחות, לבעלי עסקים.

חשוב במיוחד לערוך ייפוי כוח מתמשך בתרחישים הבאים:

קשישים– ככל שחולפות השנים, צובר האדם הון אישי ורכוש, בני משפחה ומקורבים אשר מעורבים בסוגיות רכוש, שותפות. פניה אל עורך דין מוסמך לערוך יפוי כח מתמשך לצורך הסדרת  ההחלטות במקרים  ואירועים רפואיים או אחרים ימנעו ממנו את השליטה בענייניו בזמן שהוא לא יוכל לנהל אותם בעצמו, תספק את הביטחון והשקט הנפשי עבור הקשיש, ואת ההגנה עליו.

חולים או בעלי סיכון למחלה קשה– הופעתה של מחלה קשה עשויה לאותת על סיכון לאובדן היכולות האישיות וצלילות הדעת, בין אם כחלק מתסמיני המחלה, ובין אם כסיכון אשר כרוך בטיפול במחלה, ניתוחים וטיפולים מורכבים אחרים. מחלה קשה גם עשויה להוות זרז ומקדם לצורך בקבלת החלטות רפואיות קשות, החל מהמשכיות הטיפול לסוגיו, וכלה בהשפעת המחלה על איכות חיי המטופל, העדפותיו לגבי מיקום הטיפול וסוג הטיפול.

אנשי שירות בכוחות הביטחון– משרתי כוחות הביטחון בישראל מצויים ברמת סיכון גבוהה יותר, הן בשגרה ובוודאי במצב של מלחמה. נוסף לרמת הסיכון, זכאויות מצטברות וזכויות נפגעים אשר מעניקים מוסדות הביטחון למשרתים ולנפגעים במסגרתם, עשויות לייצר מורכבויות פיננסיות וצורך בקבלת החלטות מושכלת למיצוי הזכויות תוך הגנה על זכויות הנפגע וגם דאגה וסיוע לתלויים בו. עריכת ייפוי כח מתמשך חשובה במיוחד ומיועדת לסייע למשרתי כוחות הביטחון , חיילי דרך קבע או במסגרת שירות מילואים.

בעלי הון ונכסים– בעלי הון משמעותי, בעלי מניות וזכויות בחברות, משקיעי נדל"ן ומשקיעים בשוק ההון, עשויים לעמוד בסיטואציות בהן הם אינם בעלי יכולת בניהול הנכסים הללו ובמימושם, וללא מינוי של מיופה כח והותרת הנחיות ברורות לניהול, עשויים לספוג נזקים בכל מני סוגים. תכנון מוקדם ומינוי מיופה כח מתמשך תוך הותרת הנחיות ברורות לאופן ניהול הנכסים, יגן על בעלי הנכסים מאובדן כלכלי, ויבטיח שהרכוש וההון שצברו יעמוד לטובת הטיפול בהם ולטובת בני משפחותיהם ותלויים, בהתאם להנחיות המוקדמות שייקבע על ידי הממנה.

ההבדל בין מינוי אפוטרופוס למתן יפוי כח מתמשך

הן אפוטרופוס ממונה והן מיופה כוח משמשים כגורם המוסמך לקבלת החלטות עבור אדם אשר איבד את היכולת לנהל את ענייניו ולקבל את החלטותיו בעצמו.

במקרה של אובדן צלילות הדעת והיכולת להביע רצון ללא עריכה יפוי כח מתמשך ומינוי מוקדם של מיופה כח, יקבע בית המשפט את זהות האפוטרופוס אשר יוסמך לניהול ענייניו ולקבלת החלטות רפואיות, אישיות ופיננסיות עבורו.

בית המשפט עשוי ואף נוטה למנות בן משפחה של אותו אדם, מתוך הנחה שהוא ידאג לטובת האדם שזקוק לאפוטרופוס ויגן על האינטרסים שלו. במקרים בהם לא נמצא בן משפחה מתאים שמקבל עליו את הטיפול והאחריות או לחילופין במידה ועולים סכסוכים משפחתיים ורצון של מספר בני משפחה להוות את הגורם המוסמך לקבלת ההחלטות, ימנה בית המשפט אפוטרופוס חיצוני מטעמו, אשר יהיה אחראי על קבלת ההחלטות הרפואיות וניהול ההון והרכוש של אותו אדם.

עריכת יפוי כח מתמשך תאפשר לאדם לקבוע מראש את זהותו של מקבל ההחלטות בעניינו תוך מתן הנחיות מקדימות אשר מחייבות את מיופה כח לפעול על פי רצונו.

מיופה כח יוכל לקבל גישה לחשבונות בנק ולהון, לחתום על הסכמים מכל מיני סוגים ולקבוע את אופן הטיפול, מיקום הטיפול, מקום המגורים וזאת תוך שמירה על, הנחיות והוראות אשר נקבעו ביפוי כח מתמשך בזמנו.

במטרה להבטיח את הניהול המיטבי חשוב לערוך יפוי כח מתמשך באמצעות עורך דין מוסמך ,עם ניסיון וידע. באמצעות יפוי כח מתמשך ניתן להגביל את סמכויות של מיופה הכוח,  לקבוע ערוצי ודרכי התנהלות במצבים שונים, ואף לפצל את סמכויות ליותר ממיופה כוח אחד תוך חלוקת הסמכויות ותחומי קבלת ההחלטות בין הממונים, ליצור מערך שליטה הכולל קבלת שיקול דעת נוסף מאנשי מקצוע אחרים כמו רופאים, מהנדסים, עורכי דין. הפיצול הנהוג והמקובל הוא מינוי מיופה כח לעניינים אישיים ורפואיים לצד מיופה כוח לניהול עניינים פיננסיים וכלכליים.

עורכת הדין אולגה קוטלניקוב מספקת שירותי ייעוץ וליווי ועריכת ייפוי כח מתמשך, בהתאמה מלאה לצרכי לקוחותיה ותוך מיומנות ומקצועיות, לכיסוי כלל האפשרויות ולהגנה על אינטרס הלקוח בכל שלב ובכל סיטואציה. בעברית וברוסית, בהתאם לצרכי הלקוחות ולרצונם.

צור קשר

כתובתנו

רחוב שנקר 35, חולון

טלפון

052-5654982

טופס יצירת קשר

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Open chat
הי. הגעתם למשרד עורכי דין ונוטריון אולגה קוטלניקוב