לייעוץ צרו קשר
Polygraph

עורך דין תאגידים

יזמות ודינמיות בניהול תאגידים מהוות כלים להנעה ולצמיחה עסקית. כלים אלו מאפשרים חיבורים עסקיים המאפשרים שליטה על פלחי שוק גדולים והתמודדות עם תחרותיות, יוצרים איזון בין התרחבות להתייעלות וטומנים בחובם פוטנציאל צמיחה כלכלי עצום.

לצד היתרונות הרבים שטומנות עסקאות התרחבות ומיזוג, קניה ומכירת חברות ושינויים במבנה החברה, מעניק החוק החברות ושמירה על עקרונות שוק חופשי ותחרותיות, באמצעות פיקוח וחקיקה מגבילה המחייבת תאגידים, ומצריכה הבנה עמוקה בנבכי החוק ומשמעויות הפסיקה.

מהו תפקידו של עורך דין תאגידים וחברות

עורך דין חברות תאגידים וחברות הוא עורך דין הפועל בתחום אזרחי-מסחרי כאשר בתפקידו:

·       הקמת תאגיד, הכנת מסמכי יסוד.

·       יעוץ שוטף, ליווי עסקאות, ייצוג בבתי המשפט, עריכת מסמכי תאגיד.

·       עריכת פרוטוקולים ישיבות והחלטות, מסמכים להקצאת מניות, העברת מניות וכוי.

עורך דין חברות ותאגידים מביא מיומנות, ידע נרחב ושליטה בחוקים ובפסיקה הנוגעים להתנהלות של תאגידים בישראל, יעוץ לנושאי משרה ובעלי מניות בחברה בכל הנושאים המשפטיים והמסחריים הנדרשים להקמת החברה וניהולה, לפעילות השוטפת על כל היבטיה, עריכת חוזים מכל הסוגים ובכל ההיקפים כמוו הסכמים עם ספקים, עובדים, לקוחות.

עריכת הסכמים וחוזים תכלול התייחסות למגוון רב של סעיפים וסוגיות, אשר נדרשים למענה הן במטרה לשרת ולשמר את האינטרסים של הלקוח והן על מנת להגן על החברה מתביעות ומהשלכות כתוצאה מאי עמידה בדרישות החוק המורכבות החלות על ארגונים במעמד זה.

עורך דין תאגידים מלווה את הארגון כבר בשלבי תכנון העסקאות, בדיקת ההיתכנות, ביצוע בדיקות מקדימות רלוונטיות, זכויות עובדים, לקוחות, מסייע ביישום העסקאות הללו, תוך מתן מעטפת הגנה משפטית נרחבת.

בין סוגי החוזים הדורשים ליווי של עורך דין תאגידים:

הסכם מייסדים

יזמות עסקית עשויה לצמוח בזכות חיבורים אישיים ומקצועיים, לחבר בין חלומות וכישורים, בין אם תוך הצבת יעדים מוגדרים ותחזיות, ובין אם כהימור בדרך להצלחה.

עריכת הסכם מייסדים נועדה לעגן את עקרונות השותפות בין הצדדים המעורבים ביוזמה העסקית, לקבוע תחומי פעילות וסמכויות של כל אחד מן הצדדים, אופן חלוקה בעלויות והתחייבויות נדרשות לצרכי ההקמה וחלוקת רווחים עתידיים. הסכם מייסדים ייערך בידי עורך דין תאגידים מיומן, שידע להצביע ולגבות את ההסכמות גם בנוגע לתרחישים עתידיים אפשריים, להסדרת יחסי אמון, מניעת תחרות, אופן קבלת החלטות, שילוב גורמים נוספים בחברה, אקזיט ומכירה של החברה או פירוק של החברה.

חוזים מסחריים

פעילותה של חברה כרוכה לרוב בהתקשרויות חוזיות עם מגוון גורמים, בניהם: הסכמי העסקה עם עובדים, הסכמים עם ספקים והסדרת קבלת סחורה ופריטים והסדרי תשלום, הסכמי נדל"ן: רכישת נכסים ו/או השכרת נכסים, הסכמי ייבוא וסחר, גיוס הון, הלוואות ומשקיעים, ופעולות נוספות אשר מחייבות הסדרה ועיגון של הסכמות במסגרת חוזית.

מכירת חברה

מכירת חברה מתבצעת תחת חוקים קפדניים וחובת הוכחות והצהרות החלה על בעליה, כמו גם ביצוע של מגוון בדיקות הנוגעות ליכולת כלכלית, הון וחבויות, הסכמים אל מול לקוחות, ספקים ובעלי עניין, הסכמי תחרותיות ואחרים. עורך דין מקצועי העוסק במכירת חברות ילווה את העסקה מצד המוכר או מצד הקונה, כאשר קיימת חשיבות לליווי משפטי ולהגנה על האינטרסים של כל אחד מן הצדדים.

פירוק חברות

פירוק חברה מרצון הוא הליך המתבצע ביוזמת בעלי החברה, המעוניינים להפסיק את הפעילות העסקית, תוך סילוק חבויות החברה כלפי כל נושי החברה, במידה וקיימים כאלה, מימוש נכסי החברה וחלוקתם, דיווח רשמי לרשויות המס והפיקוח על חברות בישראל.

בשונה מסגירת עסק מורשה, אשר מתבצע על ידי בעל העסק, אולם מותיר אותו כאחראי משפטי לכל חבות וטענה הנוגעת לפעילות העסק, עם סגירת החברה מתפוגגת גם אחריותה המשפטית, מה שמחייב את ניהול הליך הסגירה באחריות, ובתהליך מחייב הכולל שלבי הצהרה, בדיקות משפטיות ופיננסיות.

במטרה להבטיח את פירוק החברה חשוב להיוועץ ולהסתייע בעורך דין מנוסה ומיומן בהליכי פירוק חברות.

חדלות פירעון

מצב של חדלות פירעון הוא מצב בו החברה אינה יכולה לפרוע את חובותיה וכתוצאה מכך מתבקש בית המשפט לאשר את מעמדה כחברה בעלת חדלות פירעון/ היוזמה לחדלות פירעון של חברה עשויה להגיע מבעלי המניות והשליטה בה או לבקשת נושי החברה, במטרה לנסות ולהבטיח את מימוש הזכויות.

הליך זה הוא הליך מורכב הכולל מתן הצהרה על יכולות החברה בפני בית המשפט, קבלת מינוי של כונס נכסים, מימוש הנכסים וקביעת הסדר תשלומים עד להפטר מוחלט. ייצוג משפטי מקצועי של עורך דין מוביל בתחום זה, יסייע בקידום מהיר וענייני, הגנה על נכסים פרטיים ועל בעלי המניות, צמצום או מניעה של מגבלות אישיות ויציאה לדרך חדשה ונקיה מחובות.

עורכת הדין אולגה קוטלניקוב היא עורכת דין מנוסה בתחום האזרחי והמסחרי, המעמידה לרשות מעטפת שירותים מקצועיים לתאגידים ולארגונים, ייעוץ, ליווי ועריכת חוזים, תוך הגנה על אינטרסים של לקוחות המשרד, שמירה על דרישות החוק ומתן ייעוץ ויחס אישי.

צור קשר

כתובתנו

רחוב שנקר 35, חולון

טלפון

052-5654982

טופס יצירת קשר

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Open chat
הי. הגעתם למשרד עורכי דין ונוטריון אולגה קוטלניקוב