לייעוץ צרו קשר
Polygraph

מתי צריך להעזר בשירותי נוטריון

מתי צריך להעזר בשירותי נוטריון

אנשים רבים עברו את מסע חייהם מבלי שהזדקקו לשירותיו של נוטריון, חלקם אפילו לא יודעים מה זה נוטריון או מה הוא עושה. ובכן, נוטריון הוא עורך דין שהוסמך על ידי המדינה וקיבל רישיון המאפשר לו לספק שירותי נוטריון. חתימתו של הנוטריון, במקרים המוסדרים בחוק, נחשבת כתעודה ציבורית לאישור זהותו של החותם או לעובדה כי המסמך נחתם מרצונו הטוב והחופשי של החותם. מסמכי הנוטריון מיועדים לשמש כראיה בבתי משפט או בפני רשויות אחרות, וזאת הן בישראל והן מחוץ לה.

מה עושה נוטריון?

הנה שתי דוגמאות שיכולות להבהיר מה עושה נוטריון:

  1. לפי חוק הנוטריונים, הנוטריון נדרש לאמת חתימת החותם על המסמך שהובא לפניו. הנוטריון מוסמך לאמת את החתימה אך ורק אם החותם נוכח בפניו ולאחר שהנוטריון זיהה את האדם החותם על פי תעודת זהות או דרכון.
  2. כאשר נדרש אימות נוטריוני לעתק של מסמך, הנוטריון יוכל לאשר כי מסמך מסויים הוא אכן העתק של המקור, אך ורק אם המקור נמצא לפניו ולאחר שערך השוואה בין שני המסמכים – המקור וההעתק – ומצא שמדובר בשני מסמכים זהים לחלוטין.

מתי אנשים עשויים להזדקק לחתימה נוטריונית?

  • עולה חדש, שעלה ארצה עם חבילה של מסמכים המעידים על פרטים אישים שלו, השכלה, תעודות מקצועיות אשר התקבלו במדינה אחרת. הוא נדרש לתרגם את המסמכים לשפה העברית ולאמת אצל נוטריון.
  •  הינכם נדרשים להגיש לרשויות בחו״ל מסמכים אישים כמו תמצית משרד הפנים או תעודת הלידה, קודם כל נדרש לאמת את המסמכים עם חותמת אפוסטיל של משרד החוץ, לתרגם לשפה זרה ולאמת נוטריוני כדי שיתקבל כמסמך אמין בחו"ל.
  • רוכשים נכס,לוקחים משכנתא – משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך לרכישת הנכס, המשולמת בתשלומים חודשיים עד להחזר המלא של ההלוואה. הנכס הנרכש באמצעות המשכנתא משועבד לבנק עד לסיום החזר המשכנתא. להבטחת זכויותיו, הבנק דורש מהלקוח להמציא ייפוי כוח בלתי חוזר מאומת בחתימה נוטריונית.
  • כשבני זוג עורכים ביניהם הסכם ממון טרום נישואין. חתימת בני הזוג על הסכם הממון מבטיחה שהעניינים הפיננסיים שלהם מוסדרים, במיוחד במקרה של גירושים. הסכם ממון וחתימות של בני הזוג על הסכם אמורים להיות מאושרים על ידי נוטריון.
  • צוואה נוטריונית היא אחת מארבע דרכים המוכרות לעריכת צוואה בהתאם לדין הישראלי. צוואה נוטריונית נחשבת כ"צוואה בפני רשות" על פי החוק הישראלי. סעיף 19 לחוק הנוטריונים קובע כי אישור נוטריון משמש ראיה מספקת בהליכים משפטיים לאמור בו ללא צורך בראיה נוספת.

יש עוד הרבה פעולות ומסמכים הכפופים לאישור נוטריוני.

חשוב להבין כי לא כל עורך דין יכול לבצע פעולות נוטריוניות, אלא רק מי שיש לו רישיון נוטריון ועומד בקריטריונים הקבועים בחוק.

יש לכם שאלות? בבקשה צרו קשר.

צור קשר

כתובתנו

רחוב שנקר 35, חולון

טלפון

052-5654982

טופס יצירת קשר

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Open chat
הי. הגעתם למשרד עורכי דין ונוטריון אולגה קוטלניקוב